2013-02-18

Massor utav kul

Jag har haft fullt upp hela helgen, därav dåligt bloggande. Men oj så kul jag har haft!

I fredags var Adam och jag alltså till Maximteatern och kollade på Henrik Fexeus show "I ditt huvud". Det var helt fantastiskt bra och fascinerande! Jag funderar fortfarande på hur vissa saker hängde ihop. För inte kan väl Henrik Fexeus läsa tankar på riktigt?

I lördags var det dags för två LCHF-föreläsningar, som jag gick på tillsammans med Adam, Sandra och Marcus. Först pratade "Kostdoktorn" Andreas Eenfeldt om hur fetman har ökat sedan den moderna tallriksmodellen blev norm och en hel del fakta om LCHF. Därefter pratade Jonas Bergqvist om LCHF i samband med träning, där olika träningsformer passar bättre eller sämre ihop med en strikt LCHF-kost. Jag kunde mycket förnöjt konstatera att jag tränar och äter precis "rätt" enligt Jonas råd! I övrigt kan jag inte påstå att jag lärde mig något nytt under föreläsningarna (jag har läst båda föreläsarnas böcker och följer deras bloggar), men det är alltid kul med inspiration. Dessutom bokade jag in mig på ännu en inspirationsföreläsning (tema träning) som hålls på onsdag på mf hälsocenter.

I söndags (igår alltså) var jag som en duracellkanin här hemma. Jag plockade, städade, tvättade, diskade, körde hemmaträning, betalade räkningar, mappade viktiga papper... Skönt att få undan sådant som inte hade hunnits med under veckan!

Idag har jag varit på uppstartsmöte med ledningsgruppen för Juristdagarna 2013. Nu kör vi igång på riktigt och skapar den bästa arbetsmarknadsmässan för (blivande) jurister! Mässan går av stapeln i oktober, så fram till dess blir det hårt arbete, mycket skratt och många telefonsamtal till potentiella utställare.

Nu har jag precis kommit hem från en timme cyclingpulse. Det var en vikarierande instruktör och hon var faktiskt riktigt bra! Oftast är jag lite besviken efter ett pass med en vikarie, men så känner jag alltså inte idag. Kul! Jag känner att jag har fått bästa möjliga start på veckan. Speciellt med tanke på att jag sov ut idag, något jag inte riktigt fick ro till att göra under helgen.

Lite senare ikväll blir det fläskfilé med blomkålsmos till middag, men det väntar jag med tills Adam har kommit hem från jobbpasset som mattecoach.

Sammanfattning: Jag har haft en otroligt bra helg och en fantastisk start på den här veckan. Veckan kommer fortsätta i högt tempo och kulminerar sedan i en helg på Åland där tempot blir lägre och fokus ligger på att umgås med mormor.

4 kommentarer:

  1. Shit vad mycket du hunnit med! Duktigt :D

    SvaraRadera
  2. Nå inte är det tallriksmodellen som är orsaken den ökade fetman!! Kakor, godis, chips och läsk samt mycket stillasittande är nog snarare orsaken. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte tallriksmodellen som sådan. Men de ändrade kostråd som kom samtidigt som införandet av tallriksmodellen och byggde på i princip obefintlig vetenskap. Sedan är så klart alla snacks också en bidragande orsak.

      Radera
    2. Här finns förövrigt en äldre föreläsning med Kostdoktorn, men som i stort tar upp samma sak: http://youtu.be/9Hy737EuL-o

      Ifall du skulle få lust att kolla in vad jag syftade på :)

      Radera