2013-02-03

Matförrådet påfyllt

Det finns två situationer som får mina matvanor ur balans. Den första situationen är när jag har stressigt, då orkar jag inte tänka ut någon näringsrik måltid som går snabbt att göra. Den andra situationen är när Adam inte är hemma, jag kan inte förmå mig till att laga vettig mat när det bara är till mig själv.

I början av veckan kommer båda situationerna infinna sig samtidigt. Därför har jag nu varit förutseende och gjort sju olika matlådor. En innehåller köttbullar och haricots verts i tomatsås. Tre innehåller laxfärsbiffar med aioli och broccoli. Tre innehåller strimlad lövbiff med gräddstuvad vitkål och brysselkål.

Så nu ser jag fram emot att äta bra mat, trots att jag är ensam hemma och trots att jag kommer ha fullt upp.

1 kommentar:

  1. Låter väldigt gott :D jag är lite liknande, orkar inte laga vettig mat när simon inte är hemma, utan äter tyvärr ofta pasta eller nått annat onyttigt. Det kanske kan vara okej ett tag, men nu har ju jag varit ensam här sen 7 januari, så jag har helt enkelt fått lov att äta vettigt ändå :p

    SvaraRadera