2013-02-14

En helt vanlig (alla hjärtans) dag

Så, nu har jag återigen slut på lektioner för den här veckan. Det är mycket lektioner i den här kursen och eftersom det är 100 % obligatorisk närvaro de tre första veckorna känns det som att jag har varit här på universitet mer än vad jag har varit hemma. Dock har vi fått helg redan på torsdagarna, något som är väldigt skönt!

Jag sitter dock kvar i skolan ett tag till idag. Om drygt en timme ska jag träffa min uppsatshandledare. Ja, redan! I höst ska jag alltså skriva mitt examensarbete, en uppsats på 30 hp och ungefär 50-55 sidor text. Jag vet att jag vill skriva om konkurrensrätt (det som jag läser just nu alltså), men jag vet inte riktigt vad inom konkurrensrätten som känns relevant att skriva examensuppsats om. Så det ska jag och min handledare diskutera idag.

Senare idag blir det - äntligen - mitt favoritgruppträningspass: crosstraining 75 minuter. Jag ser fram emot att ta ut mig fullständigt!

Jag älskar dig, 365 dagar om året!
Idag är det ju även alla hjärtans dag, ett kommersiellt jippo som jag inte riktigt vet vad jag tycker om. Visst, det är fint med en dag då vi fokuserar på kärlek lite extra. Men samtidigt är det väldigt tjatigt med alla hjärtan hit och alla blommor dit bara för att kalendern visar ett visst datum. Hur som helst kommer Adam och jag inte fira alla hjärtans dag idag, men imorgon ska vi gå på en show tillsammans. Så det får bli vårt firande. Sedan fortsätter vi med kärlek alla kvarvarande dagar av 2013. Det funkar bra så, tycker vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar