2013-01-03

Tillbaka i vardagen

Så nu är jag alltså tillbaka i Stockholm igen efter drygt 11 dagar på Åland. Det har varit fantastiskt härligt att umgås med familjen (både min egen och Adams), sova länge och inte göra speciellt mycket vettigt alls. Det var också riktigt kul att träffa så många gamla vänner under nyårsnatten! Men jag var verkligen redo att komma hem till Stockholm också. För det är ju här jag lever mitt liv, det är här jag fungerar optimalt. På söndag kommer Adam också, så då blir mitt liv helt komplett igen.

Mamma och mormor skjutsade mig ända hem till dörren, eftersom jag hade en hel del packning (tack!). Märkligt det där, hur jag alltid har så mycket saker med mig.

Idag börjar (fortsätter) studierna, jag har faktiskt tagit ganska ledigt från dem över jul trots att kursen allmän rättslära är i full gång. Imorgon ska jag och min grupp lämna in vårt arbete, vilket vi sedan ska redovisa nästa veckas torsdag (10/1). Veckan därefter är det dags för en flervalstentamen och direkt därefter en hemtenta. Men så den 16/1 är kursen slut och jag får nästan två veckor ledighet innan min första specialkurs börjar. Adam och jag tittar på någon sista minuten-resa till värmen, men än vet vi inte hur det blir.

Nu ska jag starta en tvättmaskin och mentalt ställa om min hjärna till juridik och skolarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar