2013-01-14

Outhärdlig väntan

Så nu sitter jag här hemma i soffan igen. Jag har gjort flervalstentan, men det tar någon timme innan resultatet publiceras. Just nu lever jag alltså i ovisshet om hur det har gått (jag har faktiskt ingen aning heller, men det känns inte allt för positivt). Om jag har fått minst 50 % rätt på flervalstentan får (ska) jag ägna de två närmsta dygnen åt att skriva hemtenta. Om jag fått mindre än 50 % rätt på flervalstentan får jag inte skriva hemtentan nu, utan då gäller samma procedur vid omtentatillfället i februari.

Så båda alternativen känns rätt negativa. Jag vill ju inte ägna de närmsta dygnen åt att skriva en hemtenta. Men jag vill ju samtidigt inte heller ha det det framför mig om en månad (då specialkursen dessutom börjat och enligt rykten kräver specialkurserna väldigt mycket arbete av oss studenter).

Bara att vänta tålmodigt nu, jag kan inte längre påverka resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar