2013-01-15

Soundtrack of my life: Ledig av Mange Schmidt

Nu är jag så gott som klar med hemtentan. Imorgon tänkte jag läsa igenom den en sista gång för att bearbeta texten med utvilade ögon. Sedan lämnar jag in den. Därefter är jag ledig i 12 (TOLV) hela dagar! Först den 29 januari börjar min specialkurs. Det är ofattbart skönt. Jag var ledig en vecka i somras, då var Adam och jag i Kroatien. Men sedan dess har det varit dåligt med ledighet.


Adam och jag tittar fortfarande på sista minuten-resor, men i takt med att temperaturen sjönk här i Stockholm steg priserna på resor söderut. Dessutom är väderprognosen för t.ex. Gran Canaria ganska värdelös de närmsta dagarna. Så om det antingen dyker upp något väldigt billigt till Gran Canaria (då kan vi ha överseende med vädret) eller om det dyker upp något helt okej billigt till Egypten blir det en resa för oss. Annars blir det en lång och skön ledighet här hemma. Jag har en hel lista på saker jag ska göra, den inkluderar sådant som "färga håret", "gå på fotbehandling" och "läsa böcker". Och så vill jag träna så mycket som jag bara orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar