2013-01-29

Intensiv träning

Nu har jag publicerat 49 bilder från vår semesterresa till Gran Canaria på Facebook. Jag ska försöka prestera lite text här när tid finns, men jag tror att bilderna är ganska talande också.

Just nu är jag nämligen väldigt upptagen med att försiktigt skrubba och smörja in min panna som tyvärr fjällar lite efter sista dagens stekande sol (hemresedagen, inte tänkte jag på att ta på solkräm då). Och så är jag upptagen med att dricka te.

Träningspasset jag var på tidigare ikväll var helt okej. Det var alltså ett pass crosstraining (vilket alltså inte är den där tråkiga uppvärmningsmaskinen där man står och trampar på stället, utan ett högintensivt gruppträningspass upplagt som cirkelträning). Jag har tränat för instruktören förut och inte varit speciellt nöjd då heller. Det är något med hans sätt som instruktör som inte passar mig. Jag blir inte sporrad. Och dessutom var det tråkiga övningar som var allt för ensidiga. Men jag ser och hör att andra är väldigt nöjda med honom som instruktör. Nåja, jag har många trevliga träningspass framför mig den här veckan med andra instruktörer och i framtiden ska jag påminna mig själv om att helst inte välja pass som han håller i.

Min träningsvecka ser ut så här.
Måndag: 55 minuter cyclingpulse
Tisdag: 55 minuter crosstraining
Onsdag: 30 minuter intervallspinning (30-20-10)
Torsdag: 75 minuter crosstraining
Fredag: 60 minuter PT-träning
Lördag: 55 minuter crosstraining
Söndag: 75 minuter yoga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar