2013-01-06

Helgen kom och gick

Igår rusade förmiddagen iväg, jag pysslade på här hemma i lägenheten och vips var det dags för mig att åka iväg till gymmet. Där väntade ett kombipass, med 30 minuter spinning och 30 minuter core. Det är inte ett av mina favoritpass (jag har svårt att ta ut mig till max på så kort tid), men det var det enda som passade mig. Det är fortfarande "jullovsschema" på SATS, så utbudet är inte det vanliga.

Kvällen spenderade jag tillsammans med Sandra och Marcus, de kom över till mig. Vi pratade, spelade ett roligt spel (som jag redan glömt namnet på) och drack te. Det är mysigt att bara hänga med dem utan några krav.

I morse var jag trött som bara den (nej, vi drack ingen alkohol igår), men jag tvingade mig upp ur sängen och åkte iväg till SATS Tule för 75 minuter yoga. Det var en helt fantastisk instruktör som gick runt mycket och hjälpte en med att få till övningarna på rätt sätt, något jag uppskattade väldigt mycket! Jag har redan bokat in mig på hennes söndagsyoga de två kommande veckorna.

Efter yogan promenerade jag hem längs med Brunnsviken (ungefär 5,3 km), med ett kort stopp på Plantagen. Jag köpte tulpaner och en krukväxt, så nu har vi lite nya och fräscha blommor här hemma.

Om några timmar kommer Adam (äntligen) hem. Som jag har saknat honom, lägenheten är så tom när det bara är jag här!

2 kommentarer: