2013-01-14

Håller ni tummarna för mig?

Jag har haft en riktigt bra helg. Som vanligt har jag ägnat lite för lite tid åt studier och lite för mycket tid åt att bara ha roligt. Men i fredags hade vi Sandra och Marcus över på middag - supertrevligt och varade fram till 4-tiden på morgonen. I lördags tog vi buss 40 och åkte med den i 40 minuter för att komma hem till Cissi och Daniel (praktiskt att bo längs med samma busslinje!), där spelade vi brädspel, tv-spel, åt tacos och kladdkaka och drack vin. Riktigt trevligt att lära känna nya människor och att ägna en hel kväll åt diverse olika spel!


Igår var vi lite lagom sega, men jag pluggade faktiskt några timmar. Nu har jag några timmar att plugga idag också, klockan 14:15 är flervalstentan. Vad det är för något? Det är en tenta med svarsalternativ. Lätt, kan man tänka. Men frågorna är verkligen på detaljnivå och många frågor är "omöjliga" att svara rätt på om man inte kan svaret (snarlika svarsalternativ). Jag satsar på 75 % kunskap och 25 % tur. Man måste få minst 50 % rätt på dagens flervalstenta för att få skriva den hemtenta som publiceras senare idag (och som ska vara inne på onsdag). Håller ni tummarna för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar