2013-01-04

En fredag i sällskap av mig själv

Idag går jag runt hemma och pysslar med sådant jag inte orkat fixa med tidigare (sedan jag kom hem till Stockholm alltså). Jag tvättar påslakanen och dynvaren vi fick av mormor, så att jag senare kan bädda rent i sängen med nya täcken och kuddar som vi fick av "svärmor". Nu är det bara sängen som behöver bytas ut. (Ni minns kanske att sängbenen sitter löst och lossnar lite nu och då?)

Dessutom passar jag på och läser ikapp lite tidningar och läser ut böcker jag kommit en bit i. Eftersom jag gärna läser faktaböcker om kost och träning blir det lite läsande i dem nu och då, istället för att läsa från pärm till pärm som jag gör med skönlitteratur. Nu försöker jag slutföra alla påbörjade intressanta faktaböcker, så att jag kan börja läsa nya sådana!

Bild från TV4.se

Ikväll tänkte jag äta tacos och kolla på Gladiatorerna. En av mina favoritträningsbloggare, Lovisa (Lofsan), är med som utmanare. Hon är stark som en oxe och envis som en åsna, så jag tror det kommer gå bra för henne!


Lite märkligt att äta tacos ensam och spendera kvällen i soffan utan Adams sällskap (fredagsmys är ju till för att samla familjen), men det är väl bara nyttigt att vara själv ibland också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar