2013-01-18

Packad och klar

Nu - äntligen - börjar jag ha allt i ordning inför morgondagens avfärd. Jag var en sväng till Åhléns idag och använde mitt presentkort och min rabattkupong. En ljuvlig blå klänning, strumpbyxor, hårinpackning, trosor och en kalender blev det. När jag kom hem var det bara att försöka få ordning på packningen. Normalt skriver jag packningslista en vecka innan avresa och sedan börjar jag packa flera dagar i förväg. Men eftersom det är en sista minuten-resa vi sticker iväg på så har jag inte haft möjlighet att förbereda mig ordentligt.

Så när "allt" var nerpackat vägde jag vår gemensamma resväska. 22 kg. Maxvikt på incheckat bagage med Norwegian är 20 kg, oavsett om man har gemensam resväska eller inte. Det var bara att plocka fram en mindre väska till och flytta över lite saker. Sedan kom jag på ungefär tusen saker till som skulle packas ner och då blev det för trångt i den mindre av resväskorna, så då fick jag packa över de saker som vägde lite men tog mycket plats till den stora resväskan igen.

NU är i alla fall allt packat, bortsett från de hygienartiklar som vi behöver innan vi åker imorgon.

Innan dagen är slut ska jag rensa duschavloppet, diska och gå ut med sopor till sopsorteringen. Egentligen "borde" jag dammsuga, men jag tror jag skippar det.

Tänk vad mycket det är att göra innan man (jag/vi) kan åka iväg på en resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar