2012-08-24

Tentor, shopping och matlagning

Igår skrev jag tenta i associationsrätt, det vill säga om aktiebolag och andra bolagsformer. Känslan efter tentan var att det nog gick vägen och den känslan håller i sig fortfarande idag. Jag hoppas att jag har kvar den känslan efter att betyget har kommit om tre veckor! Jag har i alla fall belönat mig själv med lite reashopping från Nelly (vad får ni se när paketet landar i min postlåda).

Nu är det nya tag och den här gången är det förvaltningsrätten jag kastar mig in i. Tenta på onsdag och jag har hört rykten om att alla tentor är ganska lika. Så de närmsta dagarna ska jag nog ägna åt att göra gamla tentor! Förvaltningsstrukturen har jag rätt bra grepp om efter en sommar på kommunkansliet.

Idag varvar jag plugget med matlagning. Adam och jag köpte en bit högrev på PrisXtra förra helgen och jag tänkte vi skulle testa den idag. Eftersom jag knappt vet vad högrev är googlade jag mig fram till ett recept som lät gott. Det blir helt enkelt en saftig stek av det, så om någon timme ska den in i ugnen för att gotta till sig i sisådär 4-5 timmar. Jag gissar att det kommer dofta ljuvligt av mat här i lägenheten! Egentligen skulle jag vilja göra en rättikagratäng till ("potatisgratäng" på LCHF-vis), men jag vet inte var jag hittar rättika. Det känns inte som att jag hittar det på ICA Lappis och jag orkar inte åka iväg långa vägar bara för en ingrediens.

6 kommentarer:

  1. Jag brukar laga rättika gratäng, riktigt gott, laar dem i portionsformar så man inte äter för mycket av det. Finns oftast iallafall att köpa på Hemköp i Mörby centrum

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart att göra i portionsformar! Jag ska absolut försöka mig på att laga rättikagratäng. Kul med lite nya saker!

      Radera
  2. Fanns på coop forum, tror inte det är alltför ovanligt faktiskt, första bästa lite större matbutik gissar jag på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är möjligt. Jag har inte ens vetat om att det finns något som heter rättika - så jag har inte kollat efter det i "mina" matbutiker.

      Radera
  3. Ser ut som en tjock vit/ beige rulle typ!

    SvaraRadera
  4. Såhär: http://www.ica.se/Recept-Mat/Mat-A-O/R/Rattika/

    SvaraRadera