2012-08-30

En planerad dag blev oplanerad

Idag skulle min syster Jenny ha kommit hit till Stockholm (från Uppsala) för en brödbakardag. Tyvärr har hon inte kunnat sova inatt och därför tror hon inte att hon är något vidare sällskap idag. Så vi får skjuta upp brödbakardagen istället. Tråkigt, men jag förstår att det inte är så kul att sätta sig på ett tåg mot Stockholm när man helst av allt bara vill dra täcket över huvudet.

Nu har jag helt plötsligt en helt oplanerad dag framför mig. Visst, jag ska träna klockan 17:30 (flyttade morgonpasset till ett eftermidagspass), men utöver det är min dag helt fri. Jag tror att jag ska baka lite bröd ändå, fast utan sällskap (inte lika kul). Och sedan ska jag nog äta färskt bröd samtidigt som jag tar mig an veckomålet som handlade om att läsa ut två böcker jag påbörjat. Låter inte helt fel för en ledig dag, tycker jag.

1 kommentar: