2012-08-17

Mot Stockholm

Nu sitter jag ombord på Viking Lines Rosella. Siktet är inställt på Stockholm och vår älskade lägenhet. Jag har fått låna mammas bil över helgen, så jag fick med mig all packning på samma gång.

Jag är dock en rätt ovan bilförare. Jag kan köra bil och är väl helt okej på vanlig bilkörning (sämre på fickparkering och annat finlir), men jag tycker det är tråkigt att köra och får jag välja så sitter jag helst i passagerarsätet. Tänk er då min förvåning när jag skulle köra ombord på färjan, och bilen inte startade! Herregud, jag visste inte vad som kunde tänkas vara fel ens. Någonstans i bakhuvudet tänkte jag att batteriet kanske var urladdat. Och ungefär samtidigt som jag tänkte tanken kom en kille från hamnpersonalen med ett batteri och startkablar. Några sekunder senare kunde jag köra ombord. Snacka om smidig hantering! Tack för det Viking Line. Nu hoppas jag bara på att ni är lika välvilligt inställda när jag antagligen behöver er hjälp för att kunna komma av båten också!

Jag tror, och hoppas, att jag har haft min otur för idag. Bilturen hem till lägenheten får gärna flyta på utan komplikationer. För om något går galet mitt på vägen kan jag nog inte förlita mig på att någon kunnig stannar och hjälper mig. Själv kan jag ungefär noll och ingenting om bilar. Jag vet att man måste kolla bensinmätaren lite nu och då. På den nivån är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar