2012-08-20

Fram och tillbaka

Nu sitter jag ombord på Rosella igen (och imorgon bitti åker jag över igen). Nu är jag på väg till Åland för att lämna tillbaka mammas bil och för att gå på Melissa Horn-konsert ikväll med mina småsystrar. Om ungefär ett dygn är jag dock tillbaka i lägenheten i Stockholm och därefter kommer det dröja länge innan jag åker till Åland igen!

Helgen har gått i ett rasande tempo och jag har mest sysselsatt mig med att skapa kaos i lägenheten och att försöka städa undan kaoset. Först kom jag till Stockholm med en miljon väskor från Åland. Sedan åkte vi till IKEA. Därefter storhandlade vi på PrisXtra. När jag städat undan det mesta började vi plocka ur en hylla för att vända på den och för att få lite ordning i den. Samtidigt började vi montera upp gardinstängerna i vardagsrummet. Men mitt i allt märkte vi att vi inte fått med oss en av delarna som behövdes till gardinprojektet. Så vi kom av oss och lägenheten jag lämnade tidigare idag var minst sagt stökig. Evighetsprojekt!

Nu ska jag plugga associationsrätt intensivt, tenta på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar