2012-08-21

Melissa Horn, fem av fem i betyg!

Jag tror att jag börjat ungefär hälften av mina blogginlägg här med en förklaring om att jag sitter på Rosella på väg till antingen Stockholm eller Åland. Och nu gör jag det igen. Jag är halvvägs över Ålands hav och om någon timme är jag framme i Stockholm igen. Sedan blir det inget färjåkande på länge!

Konserten med Melissa Horn igår var otroligt bra! Det var stämningsfullt, vackert, innerligt och äkta. I slutet fick Melissa och bandet stående ovationer, något de verkligen förtjänade. Trummisen förtjänar lite uppmärksamhet, jag har aldrig sett någon med sådan simultanförmåga! Han spelade ett instrument med ena handen, spelade trummor med andra handen och bastrumman styrde han med foten och höll en tredje takt. Och vips bytte han om och spelade trummor (enbart), med en makalös taktkänsla. Ja, jag är helt uppfylld av konserten och just nu går Melissa Horn på repeat i mina hörlurar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar