2013-05-01

Back on track

Så, nu är dessa intensiva dagar fyllda av fest över. I fredags hade vi alltså fest hemma hos oss, i måndags festade vi på Valborgspubrundan (med start klockan 12 på dagen och slut 3 på natten) och igår var det valborgsfirande med middag hos Emelie.

Det har blivit en hel del alkohol, men det har varit roligt och jag är nöjd. Jag har många nya fina minnen och jag har träffat otroligt många trevliga människor. Vad mer kan man önska sig?

Ikväll väntar dock vårt allra sista träningspass med vår small group, vilket innebär att vi ska vägas och mätas. Det känns inte toppen, eftersom de senaste dagarnas fester verkligen inte hör till min normala livsstil och jag känner mig väldigt svullen. Trots att jag ätit rätt och hållit mig till okej alkoholalternativ (gällande kolhydraterna), så känner jag att kroppen är fylld av vätska. Det positiva med det hela är att jag svart på vitt ser hur min kropp reagerar på avsteg från min normala hälsosamma livsstil. Det negativa är givetvis att mina slutresultat inte kommer vara bra.

Men jag känner mig själv. Efter en period av utsvävningar är jag väldigt bra på att skärpa till mig och om en vecka kommer jag garanterat känna mig i bättre form än någonsin. Eftersom small group-träningen tar slut idag så gäller det att jag nu gör upp en konkret träningsplan. Jag har kunskapen och jag har styrkan. Så nu är det bara att slå på stora envisheten för att få till träning som är bra för mig, som kombinerar mina styrkor och svagheter. Annars tenderar jag att bara träna det som är roligt, det vill säga det jag redan är bra på (benstyrka).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar