2013-05-06

För att det får mig att må bra

Och så kom jag - äntligen - iväg på träning. Senast jag tränade var i onsdags och före det hade jag inte tränat sedan onsdagen före det. Så ni förstår träningsabstinensen va?

Jag satt hemma i soffan och laddade för att åka iväg till gymmet, efter att först göra lite andra viktiga saker. Sedan försvann strömmen plötsligt och jag kände att jag likaväl kunde åka iväg till gymmet. För vad kan man göra hemma utan el? (Svar: mycket, men jag är nog lätt elberoende.) Jag instagrammade en bild om att jag skulle dra iväg till gymmet och härliga Frida frågade om jag ville ha träningssällskap. Sagt och gjort, jag bokade in mig på 45 minuter deadball på SATS Regeringsgatan tillsammans med Frida. Och vad kul det var! Efteråt var vi båda lagom trötta och svettiga.

Nu är jag så nöjd, kroppen har fått jobba och jag känner mig mycket lugnare i både kropp och psyke.

Här kommer min reviderade träningsplan.
Måndag: deadball med Frida
Tisdag: aktiv vila (evenemang på advokatbyrå 9.30-22.00)
Onsdag: helkroppsstyrka+yoga
Torsdag: aktiv vila/kondition (cardio), utomhus om vädret tillåter
Fredag: underkroppsstyrka
Lördag: överkroppsstyrka
Söndag: cardio/helkroppsstyrka/underkroppsstyrka med Emelie, i Hammarbybacken om vädret tillåter.

1 kommentar:

  1. Ja, det är verkligen otroligt vad träningen gör för både kroppen och hjärnan :-) Eller egentligen är det väl självklart men jag förundras ändå. Jag har tränat regelbundet 3-5 gånger per vecka den här terminen, mest styrka, och har nog aldrig mått så bra tror jag. Man blir ju så glad!

    Det är roligt att följa med i hur du lägger upp kost och träning också och se dina fantastiska resultat!

    SvaraRadera