2013-05-23

Obetydlig, men ändå betydelsefull.

Just nu är jag överlycklig.

För några veckor skrev jag en tenta i specialkursen Competition Law (konkurrensrätt). Ända sedan dag 1 på juristutbildningen har jag vetat att jag vill läsa konkurrensrätt. Så för mig betydde den kursen väldigt mycket. Trots detta kände jag, som alltid, att jag borde ha pluggat mer. Läst på bättre. Förberett mig ytterligare. För någon dag sedan pratade jag med Adam om den här tentan och jag sa att jag oroar mig över att inte ha klarat den, vilket i så fall skulle innebära att jag inte kan ta examen i januari som planerat. Men nu har jag fått resultatet. AB - högsta betyget. Jag fixade kursen. Jag fixade högsta betyget, med marginal till och med.

När jag såg betyget på hemsidan kom det faktiskt en liten glädjetår.

Tänk att en så obetydlig sak som ett kursbetyg kan kännas så betydelsefullt.

2 kommentarer: