2013-05-06

Välkommen måndag!

Den här "förkylningen" jag bär på är allt bra märklig. Jag vaknade alltså med feber igår och kände mig helt utslagen. Dessutom hade jag haft ont i halsen sedan i torsdags, så jag var inte allt för positiv.

Jag tog en allergitablett igår förmiddag. Jag är pollenallergiker, men brukar inte behöva ta tablett om jag bara är inomhus. Igår ville jag dock vädra lite, så jag tog alltså en allergitablett i förebyggande syfte. Ungefär 30 minuter senare kände jag mig otroligt pigg, så jag kollade kroppstemperaturen igen. Ingen feber! Med andra ord försvann min feber alltså av att jag tog en allergitablett! Jag googlade lite och fann att man tydligen kan få lätt feber av en allergichock, dessutom fick jag höra av en kompis att hennes första tecken på att pollensäsongen är igång är att hon får ont i halsen.

Igår kväll innan jag somnade tog jag en till allergitablett, för att vara skyddad redan från morgonen idag. Och det tycks ha funkat! Idag har jag inte några känningar i varken hals eller i övrigt i kroppen.

Därför deklarerar jag härmed mig själv frisk.

Veckans träning
Måndag: underkroppsstyrka
Tisdag: aktiv vila (ska vara på ett evenemang 9.30-22.00)
Onsdag: rörlighet
Torsdag: helkroppsstyrka
Fredag: cardio
Lördag: överkroppsstyrka
Söndag: cardio/helkroppsstyrka med Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar