2013-05-26

Verkligheten väntade på mig

Igår kväll kom jag så hem efter min vistelse i Moldavien. Det var tungt och tråkigt att säga hej då till Adam, med vetskapen att vi nu har fem veckor ifrån varandra framför oss. Men jag har såväl skola som jobb att sköta här i Stockholm, medan Adams examensarbete är förlagt till Moldavien. Så vi får bita i det sura äpplet (som vi har serverat oss själva) och härda ut. Det kommer givetvis gå bra, även om det är tråkigare att vara på skilda orter än att vara sambos.

Idag skriver jag frenetiskt på min PM-uppgift. Deadline är på tisdag förmiddag och jag ska jobba nu inkommande fyra dagar (introduktion till sommarjobbet). Så min enda chans att skriva på uppgiften är idag samt imorgon efter jobbet. Det är med andra ord bara för mig att skriva, skriva, skriva. Fast känner jag mig själv rätt kommer allt detta skrivande leda till att jag snart får ägna mig åt att radera text istället. Maximalt 10 sidor (inklusive framsida och litteraturförteckning) lyder instruktionerna. Just nu är jag uppe i 6 sidor, utan att ens vara i närheten av klar med min juridiska riskanalys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar