2013-05-05

Det var inte det här jag ville

Just nu är jag sjukt frustrerad.

Det började med halsont i torsdags, vilket jag ignorerade eftersom jag hade min tenta på fredagen. I fredags var det så pass mycket halsont att jag kände att jag inte kunde leva utan halstabletter, så jag letade rätt på sockerfria halstabletter (inte det lättaste). Igår gjorde halsen fortfarande ont, men varken mer eller mindre än i fredags. Jag skippade i alla fall träningen. Senare under gårdagen kollade jag tempen och kunde konstatera lätt feber. Idag vaknade jag upp energilös och med en temperatur på 37.7 grader. Feber, med andra ord. Om än inte en speciellt hög sådan.

Jag hade sett fram emot att kunna köra ordentligt på gymmet, eftersom det blivit extremt dåligt med träning på senaste tiden med flera fester och dessutom intensivt tentaplugg.

Min förhoppning är att febern bara är en reaktion på de senaste stressiga veckorna (jag får ofta feber efter en stressig period), men att jag har ont i halsen passar ju inte direkt in där. Nu får jag vänta med träningen i någon dag till. Är jag feberfri ikväll så kör jag nog någon lätt träning imorgon kväll (24 h feberfri). På tisdag ska jag på ett heldagsevent hos en advokatbyrå (från 9.30-22.00) och på onsdag åker jag iväg till Åland.

Nu ska jag kolla på tv-serier och vila bort den här febern.

En stor nackdel med att ligga hemma sjuk? Det är väldigt enkelt att tänka på hur mycket jag saknar Adam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar