2013-04-06

Hur går det med nyårsmålen?

Nu har det gått lite mer än tre månader på det här året, det vill säga att en fjärdedel av året är avklarat. Hur går det med nyårsmålen?


Det här är mina nyårsmål och så här går det:
1. Köpstopp på böcker hela 2013 (undantag för kurslitteratur och banbrytande LCHF-böcker).
- Det går riktigt bra! Jag har köpt kurslitteratur (nödvändigt) och jag beställde två böcker innan årsskiftet som levererades först under det här året. Men jag har faktiskt inte köpt några andra böcker, även om jag varit väldigt sugen flera gånger. Dessutom går det väldigt bra att läsa böcker jag redan har i bokhyllan, jag har ju så många fina olästa böcker där!
2. Hålla en mejeri- och alkoholfri vecka varje månad.
- Jag har varit utan mejerier och alkohol minst 7 dagar varje månad, men det var bara i januari som det blev 7 dagar i sträck. De övriga månaderna har jag haft mejerifria dagar lite nu och då, men inte en hel vecka utan. Alkohol har jag varit utan sedan 1 ½ månad tillbaka och det är verkligen skönt! Min kropp föredrar helt klart att inte behöva processa alkohol.

3. Fortsätta ta hand om min kropp med bra mat och träning.
- Ja, det gör jag verkligen. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag tar mycket bra hand om min kropp just nu. Den får bra bränsle för att orka och den får tuff utmaning när jag tränar. Sedan får den välförtjänt vila mellan träningspassen också, inte att förglömma!

4. Göra mer medvetna inköp (ekologiskt, rättvisemärkt, närproducerat, begränsat med E-ämnen).
- Jag blir bättre och bättre på det hela tiden. Långt ifrån allt jag handlar hamnar i den "bra" kategorin, men jag försöker tänka aktivt på vad jag väljer för produkter. Många gånger tvingas jag dock välja den sämre varan, på grund av priset.

5. Uppleva något nytt varje månad (mat, träning, resa, äventyr).
- I januari åkte Adam och jag till Gran Canaria. Utöver det har jag inte fått in så jättemycket nytt i min vardag. Jag har visserligen testat nya träningsformer och lagat nya recept, men jag har svårt att verkligen få det att kännas som en upplevelse. Jag ska i alla fall fortsätta göra nya saker lite nu och då, det är bara hälsosamt tror jag!

6. Få ihop minst 230 träningstimmar under året.
- Just nu ligger jag ganska mycket efter det målet. I februari fick jag faktiskt inte till speciellt mycket träning, jag hade en dipp i motivationen just då. I dagsläget ligger jag på 48,32 träningstimmar, men jag borde ligga på ungefär 57,5 träningstimmar efter första kvartalet. Nu när jag har börjat cykla till träningen plockar jag däremot in väldigt mycket extra träningstid, så jag är fortfarande helt övertygad om att jag kommer nå målet. Dessutom åker Adam snart iväg till Moldavien och blir borta i två månader, så då kommer jag ha väldigt mycket mera tid för träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar