2013-04-24

Dagens bästa besked

I slutet av förra veckan kom tentaresultaten från nationalekonomitentan. Tyvärr gick det inte vägen för mig. Jag har hela tiden varit inställd på att det kanske skulle gå så, eftersom jag faktiskt inte förstår ämnet speciellt bra. Men det är ändå tufft att få svart på vitt att man inte klarat av något som "alla andra" klarar av. Dessutom fick jag lite lätt panik, eftersom jag visste att jag läst något om att alla grundkurser måste vara avklarade för att få börja med examensarbetet. Jag planerar börja med examensarbetet i september när höstterminen börjar. Nationalekonomin kan jag inte skriva om före tidigast den 28 augusti. Så paniken kom krypandes och av rädsla för svaret har jag skjutit upp det här med att kolla om det ändå är möjligt för mig att få börja med examensarbetet trots att nationalekonomin inte kommer vara godkänd när höstterminen börjar (det tar tre veckor att få tentaresultat).

Så gick jag in på Juridicums hemsida idag och läste följande ord:
OBS! Fr.o.m. HT13 gäller skärpta förkunskapskrav för tillträde till kursen. Skärpningen av förkunskapskravet innebär att en student skall ha tagit alla obligatoriska kurser, förutom Nationalekonomi, inom ramen för Juristprogrammet för att få registrera sig på kursen.
Det gjorde min dag, helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar