2013-04-22

Fullt träningsfokus

Från Emelies nya träningsblogg!
"Om Julia får bestämma ...och det får hon!" - ord som är som ljuv musik i mina öron. Jag gillar att bestämma, helt enkelt. Igår fick jag bestämma hur söndagsträningen skulle se ut för Emelie, Julia och mig. Det blev tungt, det blev många övningar och det blev fullt fokus på min favorit - ben. Idag är jag lite besviken, eftersom min kropp inte svarar med nästan någon träningsvärk alls. Trots att jag slog personbästa i benpress, med 160 kg vikt att pressa upp och ner. Däremot känner jag en matthet i benen, något som garanterat är en effekt av gårdagens träning.

Nästa söndag kör vi träning tillsammans igen. Då blir det, åtminstone, fokus på ryggmuskulaturen. Det har jag (nästan helt själv) bestämt.

Om någon timme ska jag samla ihop min trötta kropp och knopp och ta mig till Sats Stadion för en timme small group training. Där låter jag vår PT bestämma. Det är också rätt skönt, för då behöver jag inte fokusera på något annat än att göra mitt bästa i varje övning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar