2013-04-09

Den bästa värken



Idag har jag träningsvärk. Inte så där grym träningsvärk som jag hade i princip hela hösten, men en sådan där skön värk som påminner mig om att jag pressat mig utanför bekvämlighetszonen. Det blev 11,34 km cykling (gymmet, tur och retur) och en timme tuff styrketräning. Extra stolt är jag över att jag gjorde utfallssteg (3x12) med 20 kg i varje hand och att jag klarade 120 kg liggande benpress under sista rundan (8 repetitioner). Jag börjar bli ganska stark (i alla fall i benen).

Just nu lyser solen och jag är lite sugen på att dra på mig barfotaskorna och ta en runda, det var alldeles för länge sedan sist. De är inte optimala att springa med när det är blött ute, så jag har dragit mig för att använda dem under flera veckor nu. Men nu är asfalten så gott som torr, vilket betyder att det är dags för mig att lägga i en högre växel med löpträningen. Nåja, jag ska rådfråga mina ben och se om de samtycker till lite tekniklöpning eller inte.

1 kommentar:

  1. Tack tjejen! Om man nu får vara så osvensk så tycker jag om mina vader också :) Gillar att min kropp börjar formas med former, istället för förut när jag bara var en boll, haha!

    SvaraRadera