2013-11-20

Hoppsan, ett blogginlägg!

Hej!

Efter fyra månader kom behovet av att blogga tillbaka. Jag har dock ingen ambition alls med bloggen den här gången. Det får helt enkelt bli min ventil och min dagbok.

Just nu är jag inne på sista terminen av utbildningen, jag har haft alldeles för mycket att göra under hösten och det har gjort att mitt uppsatsskrivande har blivit lidande. Nu börjar tiden rinna ifrån mig, vilket gör att ångesten och stressen ökar för varje dag. Att jag dessutom drabbats av skrivkramp (jag kan INTE få ner ett enda vettigt ord akademisk engelska) förbättrar inte situationen.

Så för tillfället kommer bloggen troligen präglas av frustration, ångest och irritation. Förhoppningsvis ger det med sig snart, för jag vill verkligen, verkligen, verkligen ta min juristexamen i mitten av januari.

Nu ska jag dock slänga på någon bra podd och laga middag.

Jag försöker visualisera och se mig själv som färdig jurist.
Kanske kan hjälpa motivationen på traven?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar