2013-11-21

Ångesten utbytt till en ny ångest

Nu har jag hittat en fantastiskt bra bok som i ett svep sopade undan all min ångest och frustration gällande kapitlet om The Network Economy. Men påhittig som jag är skapade jag genast något nytt att känna ångest över. Den här gången är jag fullständigt övertygad om att jag aldrig kommer få ihop tillräckligt många sidor, tiden finns inte. Samtidigt vet jag att jag i våras skrev en 10 sidor lång uppsats på mindre än två dygn (borträknat litteraturstudierna). Så varför skulle jag inte kunna få ihop 50 sidor text på 6 ½ vecka (och då har jag ju ändå skrivit ett antal sidor redan)? Suck. Suck. Suck. Det är väl min hjärna som vill säga att jag kommit igång för sent, som vanligt.

Jag blir så trött på mig själv ibland.

Dags att återgå till uppsatsen, jag har ju som sagt en massa sidor att fylla med text.

1 kommentar:

  1. Du kirrar biffen Julia! Inga problem! Håll humöret uppe och fokusen fixerad :)

    SvaraRadera