2013-11-21

Desperata tider kräver desperata åtgärder

Är det något jag är bra på så är det att göra det jag bestämmer mig för. Har jag satt upp några regler för mig själv så kommer jag följa dem (speciellt om jag talat om för andra att dessa regler gäller, därav detta inlägg). Tyvärr tycks detta inte fungera helt optimalt när det kommer till uppsatsen, men det ska jag komma till rätta med.

De kommande 6 vardagarna (fredag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag) har jag sociala medier-förbud under de timmar jag förväntas skriva på uppsatsen (mina egna förväntningar alltså). Det innebär att jag inte får kolla Facebook, Instagram, Bloglovin, Twitter eller Facebook Messenger mellan vissa tider. Tiderna är följande:
07:30-12:00 (4½ h)
13:00-16:30 (3½ h)

Jag är alldeles övertygad om att världen inte kommer gå under bara för att jag slår av notis-/aviseringsfunktionerna och håller mig från att kolla in sociala medier. Men OM världen helt plötsligt börjar gå under, kan inte någon vänlig själ skicka ett sms eller ringa mig då? Vore ju sjukt onödigt om jag fortsatte skriva på uppsatsen ända in i sista sekund. Om världen ändå ska gå under vill jag göra något roligare av min sista tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar