2013-07-05

Tröttmössa

Jösses vad trött jag var (är) när klockan ringde i morse! Tur att det är helg om sex timmar för min del.

Återigen sitter jag i receptionen och det är nästan stiltje här idag. Telefonen har ringt en gång på en timme. Jag var till och med tvungen att kontrollringa till jobbtelefonen för att se att den fungerar. Det gör den.


Idag kör jag "Casual Friday" här på jobbet. Skrynklig blus, blåjeans och gröna tygskor. Ibland orkar jag inte med kjol, kavaj och klackar. Tack och lov finns det inte någon dresscode på mitt sommarjobb (förutom typ "hel och ren"), skönt dagar som denna när tröttheten är så påtaglig.

Igår kväll hängde jag med Christine, det var supertrevligt att umgås och prata om allt och ingenting. Väldigt mycket om den bransch vi valt och snart ska ta klivet in i på riktigt. Juristvärlden, en liten ankdamm.

Ikväll kommer min ena lillasyster, Frida, till Stockholm för att hänga med mig över helgen. Imorgon kväll ansluter vår storasyster, Jenny, också över middag och vin. Det ska bli trevligt värre! Tyvärr har inte vår tredje syster (Fridas tvilling, Fanny) möjlighet att komma med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar