2013-07-04

Kontorsråtta

Denna torsdag spenderar jag på kontoret. Dagen till ära sitter jag i receptionen under förmiddagen. Det kommer jag förövrigt göra alla dagar nu under mina tre sista veckor på sommarjobbet. Att sitta i receptionen innebär för mig att svara i telefon, koppla telefonsamtal till rätt jurist samt ta emot besökare. När jag har dötid kan jag sysselsätta mig med juridiska frågeställningar. Just nu har jag kaffepaus, men eftersom receptionen inte kan stänga bara för att jag är kaffetörstig så sitter jag och har paus framför datorn.

Working hard or hardly working?
Lugn förmiddag på jobbet.
Efter jobbet ska jag hem till min studiekompis Christine för att äta middag. Vi träffas allt för sällan nu när vi inte läser några kurser tillsammans (vi har inte läst samma specialkurser), så gissningsvis har vi mycket att prata om nu när vi äntligen ses. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar